banner-feb22-ua.jpg
24.07.2019 20:10:00

Відкриття магазинів H&M значно вплинуло на роботу невеликих магазинів дитячого одягу. Результати роботи H&M в Україні

Відкриття магазинів H&M значно вплинуло на роботу невеликих магазинів дитячого одягу. Результати роботи H&M в Україні

Шведський fashion-ритейл H&M відзвітував про роботу двох магазинів, які працюють в Україні. При цьому у фінансовому звіті всієї групи зазначено період з 1 грудня 2017 року по грудень 2018 року, тобто коли перший H&M в Україні пропрацював трохи більше місяця, а другий - трохи більше трьох місяців. За цей час вони наторгували на $ 6 млн. Retailers.ua дізнався у експертів, наскільки це значимий результат для рітейлера і як відкриття H&M вплинуло на роботу ТРЦ, а також fashion-операторів, які працюють поруч з ним.

Перший магазин H&M площею 2 900 кв.м. відкрився 17 серпня минулого року в ТРЦ Lavina Mall. Це булf масштабна подія як для роздрібного ринку Києва, так і України. Девелопери в неофіційних бесідах з Retailers відзначали, що такий підхід до виходу на ринок і відкриття магазинів вони бачили тільки у LC Waikiki і що їм би хотілося, щоб за прикладом цих двох рітейлерів пішли й інші закордонні бренди.

Друга точка площею близько 2 500 кв.м. відкрилася 18 жовтня в столичному ТРЦ Sky Mall. Обом відкриттям магазинів передувала агресивна рекламна кампанія в соціальних мережах. Першим трьом відвідувачам ритейлер пообіцяв сертифікати на суму 3 000 грн, 2 000, 1 000 відповідно. Покупці приїжджали до торгових центрів пізно вночі, а хтось примудрявся залишитися на ніч в торговому центрі (в Lavina Mall). Решті 987 покупцям видавалися сертифікати на суму 200 грн. "У нас (в магазині, - Ред.) сьогодні порожньо. Один з наших пішов, відстояв у черзі, отримав сертифікат на 200 грн, а скупився на 3000 грн", - поділилася дівчина, що представилася продавцем одного з магазинів в Sky Mall в день відкриття H&M. Як торгові точки шведського рітейлера впливали на трафік ТРЦ далі?

ПОТІК ВІДВІДУВАЧІВ

"Обидва магазини дуже успішні, з високим трафіком", - коментує результат роботи двох об'єктів керівник відділу PR і маркетингу H&M в Україні Ольга Олійник. За оцінкою фахівців консалтингової компанії JLL, трафік в двох ТРЦ в цілому збільшився на 2000-3000 чоловік в день. У прес-службі ТРЦ Sky Mall повідомили про приріст відвідуваності на 24% після відкриття магазину в жовтні.

Магазин H&M значно вплинув на роботу невеликих магазинів дитячого одягу, каже керівник департаменту торговельної нерухомості Cushman & Wakefield Анна Марсова. "Їм складно конкурувати з цінами і асортиментом шведського рітейлера. У деяких fashion-операторів трафік знизився в перші місяці після відкриття H&M, а потім - стабілізувався ", - додає експерт.

Відкриття H&M в Lavina Mall істотно збільшило потік відвідувачів і продажів на кілька місяців, прокоментували в прес-службі турецького бренду LC Waikiki в Україні з посиланням на регіонального директора Олексія Гришко. "Упевнений, така тенденція збережеться ще на кількох відкриття в діючих ТРЦ Києва і при вході бренду в мільйонники: Одесу, Харків, Львів", - додає він.

Збільшення трафіку відчули не всі рітейлери. В українському fashion-операторі MustHave, який працює на одному поверсі з H&M в Sky Mall відзначають, що не помітили значних змін кількості відвідувачів після початку роботи магазину шведської мережі. "На трафік в ТРЦ в першу чергу впливає якісний tenant-mix. Окремі бренди можуть додавати привабливості торговому центру, але не впливати на продажі інших магазинів і істотно збільшувати трафік ТРЦ ", - пояснює незалежний консультант з комерційної нерухомості Євгенія Соломатіна.

ФІНАНСОВІ ПОКАЗНИКИ

Згідно з фінансовим звітом H&M, сумарна виручка двох магазинів в Україні c моменту відкриття до 1 грудня 2018 року - це 3 місяці 13 днів і 1 місяць 14 днів - склала $ 6,1 млн. "Думаю, що прогнози рітейлера були більш стриманими", - коментує дані звіту керівник відділу торговельних приміщень компанії JLL в Україні Катерина Весна. Співвласник компанії Zeebra (мережі з продажу товарів для будинку Butlers, косметики Glossip) Дмитро Єрмоленко зазначає, що такі результати задовольнили б більшість рітейлерів. "У H&M зіграв ефект нового бренду - і в фінансовому звіті ми бачимо результати перших ажіотажних місяців. Робити ж висновки можна буде за результатами перших півроку роботи відразу за спадом ажіотажу", - додає він.

Дмитро Єрмоленко згадує, що подібна ситуація була з відкриттям Zara на Хрещатику в Києві. "Ажіотаж був такий після відкриття, що не вистачало співробітників для обслуговування покупців. Тоді Zara не впоралася з завезенням товару, його не вистачило. Але тоді був інший ринок, насиченість брендами була іншою, ніж зараз, коли вийшов H&M", - говорить Єрмоленко.

Вихід шведського рітейлера зробив Україну привабливішою для інших іноземних брендів, вважає Катерина Весна. "При розгляді брендами всіх факторів присутність в країні таких світових гігантів, як H&M, Inditex, Decathlon, Mango, додають «плюсів» на користь українського ринку", - відзначає вона. За її словами, безумовно, це не вирішальний фактор: офіційні дані про купівельну спроможність населення, рівень доходів, простота організації бізнесу, наявність вільних площ, які відповідають вимогам міжнародних рітейлерів, наявність партнера в Україні - всі ці фактори мають більшу вагу при оцінці потенціалу ринку іноземними ритейлерами.

Раніше генеральний директор H&M в Україні Домінік Фантачіно заявляв про те, що крім нових локацій в Києві, компанія також розглядає вихід в регіони України в містах-мільйонниках. "В Україні у H&M набагато менше конкурентів, ніж в інших країнах. Незважаючи на те, що купівельна спроможність українців відрізняється від європейців, споживчі настрої українців - це рай для рітейлерів. Відсоток доходів, який наші співвітчизники витрачають на одяг, взуття і їжу, набагато вище, ніж той, що витрачають європейці ", - говорить Анна Марсового.

Автор: Людмила Будіна, Retailers.ua

Поділитися в соціальних мережах:

Місце проведення

  • Адреса виставки:

    Україна, Київ,
    Проспект Берестейський (Перемоги), 40-Б

  • Час роботи:

    10:00 – 17:00

  • Телефон:

    +38 (044) 456 38 04

  • Метро:

    Червона лінія М1, "Шулявська"

  • Таксі:

    +38 (093) 012 32 23