banner-feb22-ua.jpg
09.12.2019 21:40:00

У житті найважливіше – це сім’я, а в роботі – задоволення: Polex Fashion Group, Польща

У житті найважливіше – це сім’я, а в роботі – задоволення: Polex Fashion Group, Польща

Упродовж 10 років команда Baby Expo спостерігає за історією розвитку сімейного бізнесу, який існує вже понад 25 років і подолав шлях від дистрибуції дитячого одягу до його виробництва. Ми розпитали в співвласниці компанії Polex Алісії Тутаєвської про бренди, розширення території діяльності аж до арабських країн, особливості пошуку нових клієнтів, а також про плани на майбутнє.
ПРО КОМПАНІЮ

Компанія була заснована в 1992 році. Назву Polex ми обрали тому, що відразу планували експортувати товар і хотіли, щоб клієнтам було просто визначити, що компанія з Польщі. На той час у Польщі були проблеми зі знанням іноземних мов і контактами із Заходом. Компаній, які працювали в експортно-імпортній сфері, було небагато. Я закінчила факультет міжнародних відносин в економічному університеті, що дало нам змогу почати займатися дистрибуцією одягу. Сьогодні ми експортуємо польські товари за кордон, допомагаємо в пошуках партнерів польським виробникам та здійснюємо дистрибуцію іноземних брендів у Польщі.

СІМ’Я – ОСНОВА КОМАНДИ

Наша компанія сімейна. Такий тип організації поширений в Італії та Туреччині, і вже прийшов і в Польщу. У нашому бізнесі на чолі фінансового відділу – чоловік, відділом продажів керує син. Також у команді є співробітники, які займаються логістикою та відправленням товару. Перш ніж починати справу в родинному колі, потрібно розуміти, що багато складних питань, які виникають щодня в компанії, поширюються на сімейне життя. Складно сказати, що до 16:00 розв’язуємо проблеми компанії, а після 16:00 сімейні. Але водночас такий бізнес сприяє згуртуванню та саморозвитку кожного члена сім’ї, адже всі усвідомлюють, що від його особистого вкладу залежить успішність і репутація компанії.

ЗНАЙОМСТВО З БРЕНДАМИ

Нашим першим клієнтом була польська компанія Wojcik, з якою ми розвивалися пліч-о-пліч. Зараз також співпрацюємо з польською компанією Young reporter, для якої будуємо стратегію експорту. Для італійських компаній Mek і Brums здійснюємо дистрибуцію. Співпраця йде дуже добре, ми навіть відкрили для них шоу-рум. Клієнтам зручно приїжджати та замовляти товар після перегляду наживо, а не лише в каталогах. Для наших власних брендів Tamarine і Giamo займаємося всім. Giamo – це головні убори, аксесуари одяг для дівчаток і хлопчиків, а Tamarine – святковий одяг для дівчат. Лідером онлайн-продажів є саме Tamarine. Зараз виробляється дуже багато дешевого одягу, а ми вирішили працювати в сегменті «середній», «середній+». У нинішньому складі брендів наразі нічого не плануємо змінювати; ми знайшли стиль, який зацікавив наших клієнтів.

ГЕОГРАФІЯ БІЗНЕСУ

На початку ми продавали товар у Польщі, зараз прагнемо щосезону виходити на нові території. Ми вже розширилися на Схід і арабські країни. Вони дуже задоволені нашими матеріалами та дизайном.

ВІД ДИСТРИБ’ЮТОРА ДО ВИРОБНИКА

Наша компанія прагне не лише продавати. Хочеться щось робити своє, тоді є куди вкладати душу й серце. Коли я затверджую нові моделі, завжди відчуваю радість і задоволення.

Нещодавно зустрічалася з клієнткою, яка продає преміальний бренд Liu Jo. Вона бере мою шапку і каже: «Вау, яка гарна!» Такі відгуки надихають. Знайти дійсно якісну шапку – непроста задача. Відомі бренди шиють шапки з синтетичного акрилу, який не гріє та дуже швидко втрачає вигляд.

Що стосується формування ціни, у нашому бізнесі на це впливає сировина та високий рівень зарплат у Польщі. Тканини імпортуємо з Італії, Голландії та інших європейських країн. Цікаві тканини з 3D-принтами знаходимо й привозимо вже з Китаю. Бавовна переважно польського походження, а вовна – італійська. Якщо ми хочемо зробити гарну зимову шапку, тоді у складі має бути вовна. Якщо вовни 30%, вона буде неприємна на дотик, якщо 50% – дуже хороша. Щоб виробляти одяг високої якості середнього сегменту, потрібно використовувати гарну сировину.

ПРО РЕКЛАМУ

За рекламними послугами ми звертаємося до компаній, з якими співпрацюємо за договором. Вважаємо, що створювати свій відділ реклами недоцільно, краще використовувати компанії з високим рівнем спеціалізації. Дієвим інструментом є «сарафанне радіо» – потрібно просто заробити довіру в клієнтів, і їхні відгуки почнуть працювати на нас.

РОБОТА З ДІТЬМИ

У нашій діяльності фотосесія є невід’ємною частиною роботи. Ми випускаємо дві колекції на рік (весна-літо й осінь-зима), і для кожної організовуємо фотосесії. Від рівня фотосесії залежать продажі, тому навіть у договорах є пункт про обов’язкову наявність фотокаталогів.

Ми придбали техніку та створили власну професійну фотостудію. Співпрацюємо з різними фотографами, які залучають своїх моделей. Маленьким дітям усе швидко набридає, вони втомлюються. З мого досвіду, легше працювати з дітьми старше 3 років, оскільки з ними вже можна домовлятися. Якось у нас був хлопчик, якого ми водили до відділу іграшок, щоб завершити зйомки – один кадр, одна машинка.

ОСОБЛИВОСТІ ДИТЯЧОЇ МОДИ

Ми прагнемо тримати баланс в асортименті одягу для хлопчиків та дівчаток. Дівчаткам потрібно більше одягу, але вони його носять не так часто, а хлопчикам одягу треба небагато, але вони його швидше зношують.

У наших колекціях, зокрема в Giamo, хлопчику відведено дуже багато місця. У колекції Young reporter близько 70% продажів – одяг для хлопчиків від молодшого шкільного до підліткового віку. Це пов’язано з тим, що у колекціях переважає спортивний стиль, а хлопчики частіше обирають спортивний одяг на щодень. Дівчатка ж поділяються на тих, хто одягається у спортивний одяг і тих, хто одягається у більш жіночний.

Діти вже в ранньому віці вирішують, що носити, і кожна дитина хоче бути модною. Якщо одяг не відповідає тенденціям моди, його неможливо продати. Одна мама сказала мені, що мріє про те, щоб її син ходив у поло та светрі, але зараз це неможливо. Тенденції такі, що діти цілими днями сидять у смартфоні та відстежують, що модно, що носять їхні друзі. Тому бажання батьків часто суперечать бажанням дітей.

РОБОТА З КЛІЄНТАМИ

Найголовніше – це довіра. Щоб клієнти почали довіряти, потрібно від 2 до 3 років.

Відносини у сфері торгівлі одягом у всьому світі спираються на обсяги продажів, незалежно від історії співпраці з клієнтом. Маємо клієнтів, з якими пропрацювали лише близько року, але з огляду на високі показники продажів ми надаємо їм знижки.

Загалом стратегія співпраці залежить від переговорів з менеджерами та від країни, більше ніяких градацій ми не застосовуємо. Ми дуже задоволені європейськими клієнтами, тому що в них досконало налагоджені кур’єрська служба та документація. У комунікації з клієнтами не маємо жодних труднощів. Наші менеджери розмовляють українською, англійською та російською, щоб клієнтам було простіше з’ясувати всі поточні проблеми та відразу їх вирішити. Якби наші клієнти не були задоволені, ми б не розширювалися.

ПРОДАЖІ

За нашими даними, зараз розвивається онлайн-торгівля, де зростання річних продажів становить 10–15%. Рухаються вперед і монобренди, але це вимагає великих інвестицій. Мультибренди ж зменшують свої продажі. Тому ми прагнемо розвивати два перші напрями.

Через соцмережі ми не продаємо, оскільки практично не займаємося роздрібною торгівлею. Ми працюємо з великими мережами та онлайн. У кожній країні намагаємося знайти найбільшого учасника ринку.

ВИСТАВКОВИЙ ДОСВІД

Першою нашою виставкою була STYL-KABO в Брно (Чехія), де ми брали участь з колекцією Wojcik. Це був дуже хороший досвід; ми налагодили співпрацю з багатьма європейськими клієнтами. Пізніше ми брали участь у виставках в Україні, Англії, Німеччині, Казахстані, Росії. Наступного року плануємо ще додатково відвідати Аравію й США.

Уже 10 років беремо участь у виставці Baby Expo. Ми задоволені запропонованими умовами, вдалим місцем для участі, всебічною допомогою. Я бачу, що ви вкладаєте чимало зусиль і в пошук клієнтів. Якби всі організатори працювали так, як ви, це був би гарантований успіх для всіх учасників виставки. Ми завжди готуємося до ваших виставок, намагаємося придбати щось цікавеньке для оформлення стенду. Але хороша колекція не потребує великих вкладень у стенд, краще поїхати на три різні виставки. Якщо компанія не приїжджає на виставку – це свідчить про те, що в неї якісь труднощі, а якщо компанія на виставці щороку – вона стабільна, і з нею можна співпрацювати.

ПРО ПЛАНИ

Розвиватися, і не тільки шляхом збільшення продажів. Шукаємо нові випробування, плануємо брати участь у виставках у країнах, в яких ще не маємо досвіду продажів.

Матеріл підготовлено компанією BABY EXPO

Поділитися в соціальних мережах:

Місце проведення

  • Адреса виставки:

    Україна, Київ,
    Проспект Берестейський (Перемоги), 40-Б

  • Час роботи:

    10:00 – 17:00

  • Телефон:

    +38 (044) 456 38 04

  • Метро:

    Червона лінія М1, "Шулявська"

  • Таксі:

    +38 (093) 012 32 23