Адреса виставки:
У дитинстві Алла шила лялькам одяг, мріяла стати модельєром і придумала собі нове красиве прізвище Цвєткова. А ставши студенткою і закохавшись по-справжньому, дізналася, що її обранець Ігор - Цвєтков.
В кінці 90-х подружжя організувало сімейний бізнес, зареєстрований згодом як Cvetkov Family Mark. І стали лідерами вітчизняного ринку підліткового і дитячої одягу.
Зараз ТМ Cvetkov представляє команда професіоналів, в якій працюють вже два покоління Цвєткових. Ігор і Алла щиро повідали нам про роботу і про сімейні цінності.
- «Ти пам'ятаєш, як все починалося?» Чому саме цей напрямок в бізнесі?
Алла: Наша робота розпочалася 20 років тому, коли якості в одязі не приділялося достатньої уваги. Все вийшло спонтанно. Ми розробили і почали шити різні моделі на дорослих і дітей. Але найкраще стали виходити дитячі. Ми перші почали впроваджувати стандарти якості в одяг, це сподобалося оптовикам ... і пішло-поїхало ...
У дитинстві я мріяла бути або вихователем, або модельєром. А вийшло - два в одному. Любов до малюків підштовхнула до дизайну дитячого одягу. До того ж, росли свої діти, і мені ця тема була близькою, зрозумілою і рідною.
Ігор: Ми обидва закінчили Московський державний університет дизайну і технології (так він називається зараз). Моя спеціальність - машини та апарати легкої промисловості.
Алла: А моя - дизайн і конструювання взуття.
- Чи не думали зайнятися тим, що вам ближче всього за фахом?
Алла: Взуттям ми не стали займатися тому, що зробити це якісно в ті роки було неможливо. Був страшний дефіцит всього: машин, сировини ... Я не могла уявити, як можна замість підкладки поставити флізелін, затягувати в ручну заготовку, пришивати нитками підошву і геть відмовилася від цієї ідеї. А ось швейний виріб можна було виготовити без проблем, для цього потрібна тільки швейна машина і професійна швачка. У Харкові, куди ми потрапили за розподілом, цього було більш ніж достатньо.
Хоча моя заповітна мрія - створити взуття ТМ Cvetkov. Адже дитячого якісного та модного взуття в Україні дуже мало.
- Що було найважче: створити команду, знайти якісні тканини, витримати бюрократію?
Ігор: Найважче - це, звичайно ж, дефіцит грошових коштів. Ми росли поступово. На наших очах багато конкурентів злітали і падали, а ми піднімалися повільно. Ми боялися йти на ризики, тому що за нами була сім'я, а допомоги чекати було ні від кого. У нас в Харкові навіть друзів напочатку не було. Зараз наші діти нам навіть дорікають за невпевненість і зайву скромність, але зараз про це їм легко говорити, коли півміста друзів і знайомих, та й кредит взяти реально. Ми на BABY EXPO тільки п'ять років тому вперше приїхали! Все не вирішувалися ...
- У скільки разів зріс ваш штат за цей час?
Якщо брати тільки «кістяк», то сьогодні він більше разів в десять. Плюс виросли діти. І тепер уже два покоління Цвєткових беруть участь в процесі. Наші швейні потужності невеликі, але часто ми співпрацюємо з іншими підприємствами, готуючись до гарячого сезону.
- І у них це чудово виходить! Розкажіть, що нового привнесли сини в ваш бізнес?
Ігор: Спочатку наш старший син Андрій, закінчивши профільний інститут і почавши роботу у нас, очолив рух нашої фірми до прогресу. Згодом передав розвиток фірми в надійні руки молодшого, а сам організував виробництво з пошиття спортивного трикотажу. Зараз він шиє для фірми Design for Fitness дуже якісний одяг. Він активний, амбіційний, як і всі молоді люди нинішнього покоління. Він створив бренд, логотип і намагався нас вивезти на виставку. Але їхати ми не наважувалися.
І ось уже молодший, Антон, довів цю справу до кінця - почав нас активно підштовхувати до витратних грандіозних кроків, без яких, як він стверджує, неможливо просування будь-якого бренду. Він створив практично з нуля сучасний відділ продажів, вивіз нас на виставку, змінив концепцію нашого бренду. Раніше ми все робили добре, але тихо. Тепер ще краще і голосно.
Алла: Словом, старший створив бренд, а молодший розкрутив його. Діти - наші крила.
- Назва сімейного бренду, в основі якого ваше прізвище - просто чудо. Як це вам допомагає в роботі?
Ігор: Це - довіра покупців. Ми - господарі, і за якість продукції відповідаємо власним ім'ям.
Алла: Це дуже цікава сімейна історія: в дитячому садку я мріяла бути Цвєтковою! Моє дівоче прізвище мені не дуже подобалося. І так, як всі дівчатка хочуть бути Попелюшками, так і я придумала собі нове прізвище: ось була б я Цвєткова!!! З Ігорем ми познайомилися в інституті 1 вересня на першому курсі (любов з першого погляду!))) Потім, коли вже місяць зустрічалися, я запитала «А як твоє прізвище?» «Цвєтков!», - відповів мій обранець. "Нічого собі! - подумала. - Я ж про тебе мріяла з шести років!» Але зізналася не відразу. І оскільки прізвище дійсно красиве вирішили його зробити основою для назви фірми. Ну, і діти - квіти нашого життя. Так що Цвєтков - наш бренд за всіма параметрами.
- У виготовленні дитячого одягу ви зайняли широку нішу. Яка лінійка приносить вам більше задоволення?
Алла: Наш коник - верхній одяг. У цьому напрямку ми досягли досконалості. З часів розвалу СРСР дитячий одяг дуже сильно змінився: з'явилися нові тканини і нові утеплювачі, помінялися розмірні стандарти. Наукових досліджень ніхто не проводить, аналізом якості матеріалів не займається ніхто. Доводиться все робити самим. У нас власна база вимірювань для дітей, власні методи конструювання. Коли я піду на пенсію, то, напевно, видам підручник з конструювання одягу для дітей із сучасною концепцією і підходом.
- Зимова колекція вимагає особливої уваги. Як підходите до вибору тканин?
Алла: Для верхнього одягу потрібні водовідштовхувальні, водонепроникні тканини, тому вони не можуть бути на 100% натуральними. Зараз використовуємо дуже багато мембранних тканин, які відмінно підходять для дітей. А для підкладки - віскоза, фліз або х/б. Сучасні матеріали дуже різноманітні і з кожним роком поліпшуються, тому що прогрес не стоїть на місці. Шкода тільки, що всі вони імпортні, а це позначається на вартості товару.
Ігор: Ми приділяємо велику увагу утеплювачам, і використовуємо тільки ті, які сертифіковані і придатні для дитячого одягу.
- Передбачається чи запас «на виріст» для верхнього одягу, щоб він прослужив два сезони?
Ігор: Так, звичайно. Дитина швидко росте, тому дитячий та підлітковий одяг має регулюватися. Якщо, наприклад, у дитини зріст 128, то треба брати наш розмір 128. І там передбачається запас 6 см. Довжина, одвороти, регулювання. Ми навіть пишемо в характеристиках: регульована довжина.
- Які основні відмінності у дитячому та підлітковому одязі - з вашої точки зору?
Алла: Для дітей в першу чергу важливий комфорт і дизайн, а в другу - мода. А ось для підлітків навпаки мода - головний фактор.
Ігор: Якісь елементи дорослої і молодіжної моди ми беремо для підліткового одягу, а з підліткового в дитячий.
- Ви - постійні учасники дефіле шкільного одягу, які проходять на наших виставках. Таке вкладення ефективне?
Алла: Вважаю, що так. Дефіле - прекрасний привід показати «наживо», як сидить модель на дитині, розкрити всі її принади. Часто саме після дефіле багато партнерів, які спочатку не звернули уваги на модель, повертаються і роблять замовлення.
- На подіумі BABY EXPO 2019 ваша нова шкільна колекція мала величезний успіх. Ваш шлях до нього виявився легким чи тернистим?
Ігор: Коли 5 років тому ми почали займатися випуском шкільної форми, то побачили, як багато з нею пов'язано нюансів і клопоту, і на цей раз ми дуже серйозно підійшли до цього питання.
Алла: Чесно кажучи, це було, так би мовити, друге наше пришестя. Перше, що зазнало фіаско, мало місце 10 років тому. Тоді я з льоту вирішила зайнятися шкільною формою. Щиро вірила, що без глибоких знань і розуміння цього виду одягу мої моделі будуть без проблем продаватися. Мій одяг на той момент виявився занадто мінімалістичний і простий. Тоді ще європейський стиль був не в тренді. Щось звичайно продали, щось розпродали за копійки, щось віддали задарма, а щось досі припадає пилом на складі. Але я не звикла програвати і зупинятися на невдачах.
- На якого покупця орієнтована ваша продукція?
Алла: На сегмент «середній +». Це одяг, доступний людям середнього класу, із заявкою на оригінальність і бажанням бачити своїх дітей індивідуальними.
- Можна стверджувати, що ваші вироби ексклюзивні?
Ігор: Сьогодні в дрібних партіях ми вже підходимо до поняття ексклюзивності. Зараз робимо власні принти, власні дизайни. Ми намагаємося бути не масовим брендом.
- Ви контролюєте роздрібні ціни?
Алла: Так, у нас є умови націнки.
- Що ви робите із залишками?
Ігор: На залишки ми робимо хороші знижки, часто просто роздаровуваємо.
- Чи заважає вам ринок б/у речей?
Ігор: Ні. Ми вже давно вийшли з цього цінового сегмента.
- Коли зустрічаєте в місті свої моделі - радієте, захоплюєтеся або вишукувати недоліки?
Алла: По-різному, але більше напевно, останнє. На жаль, доводиться констатувати, що батьки часто купують дитині одяг з великим запасом, розміру на два більше. Іноді дивишся: річ вже неабияк зносилася, але тільки зараз припала йому впору. Виходить, новим виріб виглядав негарно, тому що був великий, а коли через три роки «сіло» як слід, то стало виглядати негарно, тому що постаріло. Але зараз тенденція змінюється, тому що наші речі стали купувати більш забезпечені люди. І в цьому нам допомогла виставка BАBY EXPO, так як наш одяг став продаватися в більш престижних магазинах і бутиках.
- Як впливають на бізнес сімейні відносини?
Алла: В нашому випадку треба тонко відчувати грань. Вибудовувати сімейні відносини через призму бізнесу, роботи - це завжди непросто.
Ігор: Безумовно, є свої плюси і мінуси. Проблема «батьків і дітей» - мінус, а те, що наші діти просувають нас вперед - плюс.
- Народження внучки і перший її вихід на подіум стимулював до народження нових ідей?
Алла: З появою в сім'ї цієї квіточки у мене «відродилася» ясельна група. Дуже складно знайти терплячу дитину ясельного віку, на якій можна відпрацювати модель. А наша Софія - завжди поруч. Вона зараз ще і ведуча фотомодель в цій віковій групі. Я довела до досконалості на ній всі складні конструкції. Якщо їй комфортно, значить все в порядку. Так що, в цьому сезоні у нас велика і цікава колекція одягу для ясельної групи.
- Ваш стенд на BABY EXPO 2019 дивував і вражав відвідувачів. Як це вплинуло на інтерес до вашої фірми?
Ігор: Це теж була заслуга нашого сина Антона. Спочатку ми не дуже його підтримали, але потім розслабилися і вирішили йому допомагати. У дизайні йому допомогла дружина, яка відмінно малює, і часто своїми порадами допомагає і нашим модельєрам. Конструкцію він придумав сам, ну а я, як механік допоміг продумати збірку. Так що це теж спільна сімейне творчість.
Алла: Син з боєм вибив у батьків квадратні метри, набагато більше, ніж у інших учасників. Мовляв, так, дорого, зате красиво і комфортно всім, адже асортимент у нас величезний. Зараз працюємо над лінійкою одягу Cvetkov для фітнесу. Частина її вже була показана на весняній виставці. В результаті всім все сподобалося, у всіх відклалося в пам'яті: розкішно, зручно і гідно.
- Наскільки цікавою і корисною для вас була BABY EXPO 2019?
Ігор: Будь-яка виставка корисна тим, що це оцінка себе щодо інших виробників, це робота над помилками. Навіть якщо з нами просто знайомляться, а не роблять замовлення - це «вузлик на пам'ять». Зустрічі з партнерами «очі в очі», живе спілкування, їх емоції при близькому розгляді моделі теж для нас дуже важливі.
- Вашій фірмі 20 років. Ви досягли того, про що мріяли?
Алла: Так, напевно, про таке ми і не мріяли.
Ігор: Ми - діти радянського часу, коли про щось мріяти було марно. Коли я їхав від держпідприємства на виставку в Познань, розумів, що ніякої закупівлі обладнання не буде. Все йшло через Міністерство легкої промисловості. Сьогодні, навіть якщо це буде одна-дві машини, але я можу їх купити. Сьогодні не треба бігти в міністерство, щоб, образно кажучи, затвердити висоту кишеньки або довжину сарафанчика.
- Чого б вам хотілося ще для бізнесу?
Алла: Щоб держава захищала підприємців, створювало благодатний грунт. Щоб бізнесові ризики зводилися до нуля.
Ігор: Поліпшення підприємницького клімату.
- Дивлячись на ваші моделі, здається, що їх створили дуже щасливі люди. Що таке щастя?
Алла: Це займатися улюбленою справою. Щоб був мир і спокій, щоб всі були живі, здорові, дружні, жили в любові та злагоді. Щастя - це любов у всьому.
Ігор: Щастя - це гармонія і впевненість у завтрашньому дні.
Матеріал підготовлений командою BABY EXPO, CHILDREN'S FASHION FAIR
Підписатися на розсилку,
щоб першим отримувати цікаві пропозиції і новини
Місце проведення
Адреса виставки:
Україна, Київ,
Проспект Берестейський (Перемоги), 40-Б
Час роботи:
10:00 – 17:00
Телефон:
Метро:
Червона лінія М1, "Шулявська"
Таксі: