banner-feb22-ua.jpg
01.03.2023 07:00:00

ЩО ТАКЕ «КАНВА БІЗНЕС-МОДЕЛІ»

ЩО ТАКЕ «КАНВА БІЗНЕС-МОДЕЛІ»

Що таке «канва бізнес-моделі» і як вона може допомогти підприємцям у плануванні.

Переважна більшість стартапів не мають часу та відповідних знань для складання бізнес-моделей та бізнес-планів. «І це нормально, навіть не страшно. Доступне та зручне рішення є! Допоможе «канва бізнес-моделі», яку розробили Олександр Остервальдер та Ів Піньє.

«Канва бізнес-моделі» (англ. business model canvas) — дуже зручний інструмент стратегічного управління, щоб описати, сформулювати, викласти на папері бізнес-модель стартапу, проєкту і навіть діючого підприємства.

Цей інструмент може допомогти швидко, на одній сторінці зобразити основні бізнес-процеси в майбутньому підприємстві, які й будуть складовими бізнес-моделі. Таку одну сторінку не важко й не шкода переписати у разі змін. А вони неодмінно стануться. Питання в тому, як ви на ці зміни відреагуєте.

Який вигляд має «канва бізнес-моделі»?

До неї входить дев’ять блоків.

1. Ціннісна пропозиція — яку цінність ви пропонуєте ринку, яким є ваш продукт або послуга. У цьому блоці варто зосередитися на основному, мінімально життєздатному продукті. Не слід заглиблюватись у деталі, вони можуть змінюватися.

2. Сегменти споживачів — хто є клієнтами, визначте загальні групи цих цільових сегментів.

3. Відносини з клієнтами — як ви будете залучати й утримувати клієнтів, формувати їхню лояльність?

4. Канали — яким чином про вас дізнаються споживачі (комунікація) та як ви будете доставляти продукцію (дистрибуція)?

5. Ключові дії — як знайти шлях до споживачів та отримати прибуток? Які дії потрібні для впровадження бізнес-моделі?

6. Ключові ресурси — що потрібно для успішного функціонування бізнес-моделі? Це можуть бути кошти, персонал, обладнання, сировина, знання.

7. Ключові партнери — потенційні та наявні партнери стартапу, які організації, особистості готові вплинути позитивно або вже залучені до роботи над проєктом?

8. Структура витрат — на які дії, активності, заходи, закупівлі будуть витрачені кошти, яка сума потрібна для роботи проєкту, запуску стартапу тощо.

9. Потоки доходів, грошових надходжень — звідки очікуються або надходять кошти, які роблять цю модель бізнес-моделлю?

Ці блоки можна об’єднати в певні групи, зокрема:

- ціннісна пропозиція;

- інфраструктура (ресурси, ключові дії, партнери);

- клієнти (сегменти, канали комунікації, відносини зі споживачами);

- фінанси (структура витрат та потоки доходів).

Як працювати з «канвою бізнес-моделі»?

Розроблення «канви» буде найбільш ефективним, якщо працювати над блоками у певній послідовності:

1. Сегменти. Роботу над канвою доцільно розпочати з визначення сегментів споживачів. Визначте ті сегменти, які здатні принести найбільший прибуток.

2. Ціннісна пропозиція. Тут може стати у пригоді інструмент ліфтової промови.

3. Потоки доходів. Звідки очікуєте надходжень? Якщо якісь дії замовляєте або виконуєте безкоштовно, не забувайте про це, адже це також кошти.

4. Канали. Як ви спілкуєтесь зі споживачем, як доставляєте йому продукцію?

5. Відносини зі споживачем – як будуєте та підтримуєте зв’язок із клієнтами?

6. Ключові дії. Що слід зробити і що робитимете кожного дня, щоб бізнес-модель функціонувала?

7. Ключові ресурси. Хто і що потрібні для функціонування бізнес-моделі?

8. Структура витрат. На що будете витрачати кошти? У цьому блоці мають бути відображені ключові дії та ресурси, адже саме вони потребуватимуть інвестицій.

Джерело: @ua_bizidea

#всепотемі

Поділитися в соціальних мережах:

Місце проведення

  • Адреса виставки:

    Україна, Київ,
    Проспект Берестейський (Перемоги), 40-Б

  • Час роботи:

    10:00 – 17:00

  • Телефон:

    +38 (044) 456 38 04

  • Метро:

    Червона лінія М1, "Шулявська"

  • Таксі:

    +38 (093) 012 32 23