banner-feb22-ua.jpg
12.09.2023 06:00:00

ПОВЕРНЕННЯ ДО ШКОЛИ: ЦЬОГОРІЧНИЙ СЕЗОН BACK TO SCHOOL ПОКАЗУЄ ВІДНОВЛЕННЯ ДОВОЄННИХ ТЕНДЕНЦІЙ

ПОВЕРНЕННЯ ДО ШКОЛИ: ЦЬОГОРІЧНИЙ СЕЗОН BACK TO SCHOOL ПОКАЗУЄ ВІДНОВЛЕННЯ ДОВОЄННИХ ТЕНДЕНЦІЙ

Українці адаптувалися до нових реалій, попит і активність клієнтів більше схожі на звичайний довоєнний шкільний сезон. Повернення багатьох дітей у класи знову створило попит на канцелярію та шкільне приладдя, але тепер замість форми більше купують вишиванки та спортивні костюми.

Порівняно із показниками 2022 року, коли ринок скоротився навпіл, наразі ситуація виглядає значно краще, ніж торік. По-перше, частина жінок з дітьми повернулися в Україну, а ті, хто не полишали батьківщину, вже призвичаїлися до нових реалій. Батькам вже більш-менш зрозуміло, яким може бути навчальний процес, а тому вони почали готуватися до нього заздалегідь.

Нова стара реальність

Як пояснив комерційний директор Територія мінімальних цін Сергій Драгунов, до війни шкільний сезон починався з середини липня і тривав до середини вересня. Через війну ситуація стала зовсім іншою – люди до останнього не розуміли, як навчатимуться діти, тому покупки відкладали на останні тижні перед школою, тож і шкільний сезон змістився і тривав з середини серпня до середини вересня. «Цього ж року ситуація відносно стабілізувалася, українці адаптувалися до нових реалій, попит і активність клієнтів схожі на звичайний довоєнний шкільний сезон», – розказав Сергій Драгунов. Схожі тенденції відмічають й інші учасники ринку.

Шкільний кошик став вшестеро дорожчим

Єдине, що поки не можна повернути до минулих показників –  вартість шкільного кошика. Так, найбільший український онлайн-ритейлер Rozetka підрахував витрати батьків на шкільне приладдя та назвав найбільш популярні товари. Так, у 2023 році середня вартість шкільного кошика на Rozetka становить 5945 грн. Порівняно з аналогічним показником рік тому (990 грн) середня ціна шкільного кошика виросла вшестеро. Найдорожче обійдуться шкільні рюкзаки та ранці (у середньому 1663 грн), дошки та фліпчарти (1256 грн), і набори першокласника (687 грн).

Патріотична і практична складові зміни попиту

За даними Rozetka, станом на серпень 2023 року найбільший попит у категорії шкільних товарів мав одяг (зокрема, вишиванки), а також шкільне приладдя. Порівняно з 2022-м на сайті онлайн-ритейлера в 7,5 раза частіше купують вишиванки для хлопців і в п’ять разів частіше – для дівчат. Крім того, збільшився попит на комплекти верхнього одягу, футболки, спортивні костюми, кросівки для хлопчиків, а також сукні, спортивні костюми та кросівки для дівчат. Серед шкільного та канцелярського приладдя українці активно купують щоденники, портфелі, кольоровий папір і картон, обкладинки для зошитів і підручників, зошити, альбоми для малювання, пенали, кольорові олівці тощо.

Незалежно від того, в якому форматі відбуватиметься навчання, кожен школяр та студент потребує якісного приладдя: від зошитів до рюкзака, від планшета чи ноутбука до зручного крісла та стола, а LED-лампа та зарядна станція можуть стати у пригоді під час відключень електроенергії.

«Цьогорічний сезон перевищує наші очікування в усіх категоріях (крім класичної шкільної форми), особливо в канцтоварах, рюкзаках, вишиванках. Це мотивує і надихає, оскільки свідчить про те, що Україна розвивається, не дивлячись на складну ситуацію», – поділився враженнями Сергій Драгунов.

Це свідчить про те, що споживачі вірять в ЗСУ та мають позитивний настрій стосовно майбутнього. Відповідно у цьому році ритейлери очікують лише на позитивні тенденції.

Джерело: https://rau.ua/

Поділитися в соціальних мережах:

Місце проведення

  • Адреса виставки:

    Україна, Київ,
    Проспект Берестейський (Перемоги), 40-Б

  • Час роботи:

    10:00 – 17:00

  • Телефон:

    +38 (044) 456 38 04

  • Метро:

    Червона лінія М1, "Шулявська"

  • Таксі:

    +38 (093) 012 32 23